Cocoa Beach and Cape Canaveral - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Cocoa Beach and Cape Canaveral - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Cocoa Beach and Cape Canaveral

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Erwin

27 Juli 2013 | Verenigde Staten, Cocoa Beach

Vanmorgen gaat om kwart over 6 de wekker. Vandaag beginnen we wederom met kijken op de Amerikaanse post site om het pakket van Lisa te traceren, en het is ongelooflijk maar het is verzonden naar Millwaukee, nog even vanmiddag de post zelf afwachten, maar zou het eindelijk aankomen? Snel even douchen en op naar Cape Canaveral, na een heerlijk ontbijt in het hotel!
We moeten nog een uurtje rijden en dan zien we de basis al. Het hele complex ligt op een soort eiland, tegen de Atlantische Oceaan aan, wat later blijkt uniek te zijn, voor de afwerpstukken van de raketten en spaceshuttle, om in de oceaan te recht te kunnen komen.
We besluiten eerst de bustour te maken over het terrein, en zien de hangar waar de raketten en shuttles gemaakt worden. Ook zien we de plek waar ze de lucht in gaan, het transport gebeurt op kiezels, hele paden naar de lanceerbasis. We zijn allemaal erg onder de indruk. Het laatste stuk van de tour komen we bij het Apollo programma van de jaren 60-70. Geweldig hij ligt in een hangar en alle elementen kan je bekijken.
Tijdens de lunch krijgen we eindelijk het verlossende sms-je van Lisa, haar paspoort is binnen en morgen zal ze bij ons aanschuiven. Ze vliegt naar Miami, en rond half 7 in de avond halen we haar daar op.
Nog even Atlantis bekijken en dan een borrel. Tjee, de borrel moet nog even wachten, want hier zien we de space-shuttle liggen de Atlantis, die 33 keer de ruimte in is geweest. Deze dag is voor iedereen erg indrukwekkend en leerzaam geweest. Nog even zelf ervaren hoe de astronauten de lucht in worden geschoten, en dan op naar Cocoa Beach, waar we zullen overnachten. Ons hotel ligt aan de Atlantische oceaan, en we zien dat de smalle landstrook langs de kust van Florida, met bruggen verbonden wordt met het vaste land, al vanaf St. Augustine, en volgens mij helemaal door tot Miami.
Vanavond eten we bij Longhorn, hebben Kim en Bart op de reclame gezien. Bart en Erwin nemen een porterhouse voor 2 personen, een heerlijk stuk vlees, met een saus van knoflook, ui en rozemarijn warm gemaakt, en aangemaakt met BBQ saus. Met heerlijke sidedishes, als maïs, baked potato, mac and cheese, beans, zeker wederom ideeën veel opgedaan voor the three man BBQ team.
Terug in het hotel nog even het strand op gewandeld, heel anders dan in Daytona, hier meer gezelligheid, een terras en muziek.
Morgen zien we eindelijk Lisa weer en gaan we richting Fort Lauderdale!

• 27 Juli 2013 - 16:50

Mam:

dag lieve kinderen,heerlijk een wijntje op het balcon,wat wil een mens meer.
    het was ,denk ik,wel lekkerwat jullie zaten te eten,Erwin en Bart.liefs mam enoma An.