Daytona Beach dag twee: racen op strand en circuit - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Daytona Beach dag twee: racen op strand en circuit - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Daytona Beach dag twee: racen op strand en circuit

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Erwin

26 Juli 2013 | Verenigde Staten, Daytona Beach

We werden wakker met een heerlijke zoute lucht van de zee, van de Atlantische oceaan die door ons open raam gloorde. Tijd om op te staan, een ontbijtje te pakken en richting de Daytona International Speedway te gaan. Een circuit dat een bijna legendarische status heeft en elke jaar gastheer is van de belangrijkste Nascar race van Amerika, de Daytona 500. Helaas kwam het met bakken uit de hemel toen we op weg waren, dus toen we aankwamen moesten we even wachten op de rondleiding want die kon niet beginnen met bliksem.
Na een klein uurtje wachten begon de toer en kregen we een mooie rondleiding over de baan en over het binnenplein, ook wel de "paddock". De sfeer was bijna te proeven en we kregen mooi te zien wat er allemaal gebeurt in zo'n raceweekend, hoeveel mensen er in zo'n weekend komen (rond de 300.000 mensen) en hoe stijl de baan is in de bochten waar de wagens tegenop rijden.
Na een mooie toer en wat meer geleerd te hebben over het racen en de Daytona (500) was het tijd om met de auto zelf het strand op te gaan. Ons hotel lag aan het strand, en had een opening waarmee we op het strand konden. Het zand in Daytona is dermate stevig en vast dat iedereen met zijn auto erop mag rijden, een van de dingen waarom Daytona bekend staat. Het was wel een apart gevoel en eigenlijk bied het heel veel gemak. Toch hebben we een rondje gereden, de auto geparkeerd en daarna gewoon lekker voor het hotel gelegen. Heerlijk om eventjes te luieren en te relaxen. 's Avonds een lekker steakje gegeten en het was alweer tijd om ons bed in te duiken. Er stond ons namelijk een hele mooie dag te wachten!

• 26 Juli 2013 - 08:18

Edwin:

Hé, is dat van de Indi 500, waar onze Nederlandse Arie Luijendijk jarenlang de nr. 1 was?? Oh nee, dat is Indianapolis...
    Goh, dat is nog eens wat anders dan het Circuit van Zandvoort!! Mooie foto's, zeker ook van Erwin bij de auto op het strand, vreemd idee hoor!
    Veel plezier verder!
    Grtjes Edwin

• 26 Juli 2013 - 08:42

Elly:

0h kinderen wat ben ik blij!!!!!van het paspoort ,kunnen jullie Lisa in de armen sluiten en nog met
    z,n allen een hele week genieten.Leuk verslag met stoere foto,s, en nu maar verheugen op vanavond.
    Geef Lisa maar een hele dikke pakkerd van mij kan ik weer gerust slapen .
    veel plezier samen en veel liefs van mij xxxx

• 26 Juli 2013 - 08:51

Wim:

Mooie foto idd van erwin met die auto. Ik dacht al waar blijft het raceverhaal als je in daytona bent. Maar helemaal goed zo. Alleen even rustig liggen met al die strandracers is wat link zeker?

• 26 Juli 2013 - 10:38

Joop:

Wat een gezeur zeg met dat paspoort van Lisa. hopelijk kan ze snel weer aansluiten, want ze mist wel hele mooie dingen.

Geniet lekker met z'n allen,

Gr Joop

• 26 Juli 2013 - 11:04

Henny:

Gave foto,s dat was wel genieten zeker komen jullie wel tot rust met al die belevenissen geweldig.
    Op RTL 7 kijk ook wel naar Indi 500 is beter dan Formule 1.nou nog veel plezier de tijd gaat nu wel snel voorbij voor jullie dus nog lekker genietenlieve groetjes Henny.

• 26 Juli 2013 - 11:17

Mam:

daar ben ik dan weer,weer van mooie foto,s en een verslag genieten.
    wat fijn dat Lisa er ook weer bij is.
    liefs van mam en oma An.