Philadelphia dag 2: Rocky Bilboa! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Philadelphia dag 2: Rocky Bilboa! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Philadelphia dag 2: Rocky Bilboa!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Erwin

02 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Philadelphia

Vanmorgen staan we op met regen. Na het scoren van paraplu's lopen we naar Liberty Bell. Wachtend in de rij, zegt Erwin dat we begonnen zijn met een rij, in Chicago Willes Tower, en nu Liberty Bell. Gelukkig zijn we snel binnen, en kunnen hier lezen dat de Liberty Bell in de Independence Hall heeft gehangen, en staat voor de vrijheid van Amerika, in welke vorm dan ook, zeker gezien de slavernij. Gedurende de jaren werd dit symbool voor de Amerikanen erg belangrijk.
De regen komt inmiddels met bakken naar beneden, en we besluiten in The Bourse even te schuilen en een kop koffie te nemen om op te drogen. Als we buiten komen is de regen nog niet gestopt, en we willen nog naar de trap van de film Rocky. Dan maar met de metro, beneden aangekomen moeten we met de bus. In de bus heb je als toerist altijd aanspraak, leuk hoor.
Bij het Philadelphia Art Museum moet de trap zijn, waar Rocky Bilboa zijn trainingen deed, in de stromende regen vinden we hem, en Barry rent hem van beneden naar boven, en moet weer naar beneden. Daar staat het standbeeld van Rocky Bilboa en de mannen moeten daar natuurlijk mee op de foto.
Via een prachtige laan, met alle vlaggen van de hele wereld lopen we nog steeds in de regen naar ons hotel terug. Nog steeds proberen we een biertje te scoren, maar volgens Erwin is er hier in deze staat een verbod. Nou moeilijk om te vinden zeker, op het metrostation Suburban kunnen Bart en Erwin het vinden. Het regent nog steeds en we besluiten gezellig op de kamer te gaan risken, met een chippie en een drankje. Om half 7 kunnen we de stoelen reserveren voor onze terugvlucht en dan toch nog even de paraplu's op voor ons laatste avondeten in thé States. We aten bij Continental, een beetje een tapas-achtig restaurant. Erg goed gegeten, daarna lekker een ijsje gescoord en terug naar de hotelkamer. Nog even gezellig een spelletje doen en dan voor de laatste keer deze reis overnachten in de Verenigde Staten!

• 02 Augustus 2013 - 08:33

Henny:

Goede morgen allemaal weer mooie foto,s stoer hoor nou jullie reis zit erbijna op zal de verslagen wel missen, maar aan alles komt een eind,ik wens jullie een goede reis terug naar een heet Nederland want het is hier wel erg warm ,maar niet zeuren gewoon rustig aan doen lieve groetjes Henny.

• 02 Augustus 2013 - 10:17

Edwin:

Jongens, ik heb al jullie reisverslagen met veel plezier gevolgd en een beetje mee kunnen genieten van jullie geweldige trip door de States; thanks a lot, Edwin

• 02 Augustus 2013 - 14:22

Mam:

lieve kinderen,dit zal wel het laatste verslag zijn,heb erg genoten van de verslagenen foto,s.
    een heel goede reis terug en morgenochtend ga ik met Ellij jullie ophalen.
    dikke kus mam rn oma An

• 02 Augustus 2013 - 16:12

Joop:

Ja Snijdertjes, dat is omgevlogen. Leuk om jullie zo te volgen, zelfs hier in Norway. Goede terugvlucht gewenst en zie jullie in B'dorp.

• 02 Augustus 2013 - 17:19

Elly:

goede vlucht terug en tot morgen. groetjes Mama