Dag zes met de camper: Fremont - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Dag zes met de camper: Fremont - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Dag zes met de camper: Fremont

Door: Anita en Bart

Blijf op de hoogte en volg Erwin

17 Juli 2013 | Verenigde Staten, Fremont

We werden wakker in Door County, maar vroegen ons toch af wat nou precies het mooie was van Door County waar iedereen het over had. Dus besloten we toch om even langs Sturgeon Bay te gaan, een van de dichtstbijzijnde plaatsten, om te kijken wat er allemaal te zien was hier. Aangekomen in Sturgeon Bay kwamen we aan in een vredig, rustig stadje waar wonder boven wonder een paar Nederlandse vlaggen uithingen. We liepen een beetje en besloten om een kopje koffie te drinken bij een cafeetje met een Nederlandse vlag. De mok was erg flink, de mensen waren erg vriendelijk en ze wezen ons de weg naar een rood strandwachtershuis die we in elk foldertje tegen kwamen en toch wel wilden zien. Het was een stukje reizen, maar het was het zeker waard. Een prachtig stukje gebied natuur met een lange bier en uitzicht op Lake Michigan. De huizen die langs de weg stonden waren gigantisch, echt een droomplaats.
Hierna vervolgden we onze reis weer richting het vaste land van Wisconsin, waar Bart en Kim een camping in Fremont hadden gevonden aan het meer en met voldoende visgelegenheid voor Snijders Junior. De camping was klein, maar lag schitterend. Barry ging bij aankomst gelijk vissen en wij begonnen aan onze zelfgemaakte hamburgers. Het enige nadeel van de camping was het gigantische aantal kleine vliegjes die ons de hele tijd lastig vielen.
Op een gegeven moment kwam de campingbaas met het voorstel om errrg vroeg op te staan (6 uur) om te gaan vissen op witte baars. Ron bood het aan en Bart en Barry voelden zich gelijk geroepen om mee te gaan, alleen moest Bart nog even een visbewijs halen. Daarvoor ging Bart samen met Lisa in de truck van Ron naar een tankstation om daar een visbewijs te halen. Het bewijs voor een was 8 dollar, en die van een jaar slechts 5 dollar. Bart moet hier dus eventjes blijven om zijn visbewijs eruit te halen!