De vierde dag - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu De vierde dag - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

De vierde dag

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Erwin

09 Juli 2013 | Verenigde Staten, Chicago

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen, half 10 werden we wakker.
Voor we de metro ingaan even een lekkere koffie gescoord bij de Dunkin Donut, en heerlijk in de metro opgedronken.
We pakken de bus op naar Addison, waar we weer fans van Cubs tegen komen, wederom een game vandaag.
We gaan even op zoek naar Smokey Amsterdam, hadden we de vorige dag vanuit de metro gesignaleerd. We dachten aan natuurlijk BBQ, maar bij de shop aangekomen, hoe kan het ook anders, is het een shop gericht op alles wat met roken te maken heeft, van waterpijp, tot hasj. De ouderen onder ons mogen naar binnen, maar de rest niet. Oké ook gezien, nu verder naar wel wederom een BBQ gebeuren in Lawrence/Broadway, een wijk in Chicago, Chicago's ribs festival.
Midden in een wijk staan allerlei stands en is muziek.
Er staan nog 4 grote BBQ teams hun producten te promoten, ribs, pulled prok, brisket en kip. Dat moet natuurlijk geproefd worden, en onder het genot van een Pina collada en biertje zitten we hier op klapstoeltjes heerlijk te smikkelen.
Veel foto momenten voor Erwin, wat natuurlijk door Bart wordt vastgelegd.
Rond 4 uur zitten we voldaan in de metro op naar de Navy Pier.Daar aangekomen bruist en van de mensen en erg leuk om erover heen te lopen en de skyline van Chicago te zien.
Later besluiten we toch de 2 miles naar de andere kant te lopen om van een prachtige skyline by night te kunnen genieten. Onderweg komen we de Cloud Gate, ook wel Bean genoemd, in het Millenium Parc tegen. Ook speelt er een orkest in het openlucht theater, werkelijk prachtig. Een zondag in Chicago, wat een belevenis.
Op naar het laatste hoogtepunt, waar we tot zonsondergang op moeten wachten. Bart, onze fotograaf in ons midden, heeft het voor elkaar gekregen dat we ik denk inmiddels wel 3 mile moeten lopen en nog een half uur moten wachten, maar het resultaat mag er wezen.
Prachtig uitzicht over de skyline by Night. Nog een goed half uur met de metro en moe maar zeker voldaan komen we om 11 uur in ons hotel, en uitgezakt op bed genieten we van de gemaakte foto's.

• 09 Juli 2013 - 08:41

Henny Blom:

Hallo allemaal weer genoten van al die leuke foto,s jullie hebben een goede fotograaf.Nou Barry heeft ook een beste straal knap hoor geintje.De dames zien er ook lekker uit,wat een mooie reis wacht met spanning op rest veel plezier en lieve groetjes Tante Henny.

• 09 Juli 2013 - 10:08

Claudia Snijders:

Brisket en pulled pork.... sounds familiar! Enjoy it xx

• 09 Juli 2013 - 18:09

Door Elly Snijders.:

Dag lieverds. Weer leuk verslag door Anita.
    Bart compliment ,voor je mooie foto,s Erwin leuk bij de BBQ,en lekker
    smikkelen.Ben erg blij dat alles goed is gegaan met Claudia!!

Tot de volgende keer Kus voor allemaal.Mama,en Oma,Elly

• 09 Juli 2013 - 18:48

Mam:

lieve allmaal,wat heb ik weer genoten,het is net dat ik er bij ben,maar dat komt misschien
    door de mooie foto,s van Bart.liefs van mam en oma An.