Fort Lauderdale dag 2: Everglades - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Fort Lauderdale dag 2: Everglades - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Fort Lauderdale dag 2: Everglades

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Erwin

29 Juli 2013 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Eindelijk mochten we weer eens lekker uitslapen. Rond een uurtje of 9 werden we wakker en was het tijd om te kijken wat Fort Lauderdale ons te bieden had. We hadden gepland om eerst naar de Everglades te gaan om vervolgens met een watertaxi naar downtown Fort Lauderdale te gaan. De tocht naar Fort Lauderdale duurde eventjes, maar het was de trip zeker waard. Op een gegeven moment kwamen we op highway 75 en was het enige wat we zagen moeras, slootjes, uitgestrekte vertes en groen. Indrukwekkend. Na een goed half uur rijden sloegen we van de snelweg af richting de Alligator farm. Echter kwamen we in de sloot naast de weg al enkele alligators tegen, erg mooi om te zien en leuk om te spotten. Om de zoveel minuten schreeuwde iemand keihard "STOP", en dan stapten we weer voorzichtig uit om foto's te maken. Vervolgens kwamen we bij een soort stadium, waar ze rodeo's bleken te houden. Helaas waren de volwassenen al geweest en waren de kids nu aan de beurt, maar toch leuk om gezien te hebben. We vervolgden onze weg naar de Big Swamp alligator farm, waar we eerst gelijk een mini-alligator in onze handen gedrukt kregen voor de foto. Daarna gingen we met een airboat door het moeras, erg indrukwekkend om zo door het moeras te scheren. Helaas zagen we daar bijna geen alligators, maar toch was het een leuke tocht met een komische begeleider.
Na onze uitgebreide tocht naar de Everglades kwamen we eventjes op adem op de hotelkamer, om vervolgens naar de watertaxi te gaan. Het was even zoeken om hem te vinden, en toen we aankwamen was hij net weg. Dat werd dus drie kwartier wachten, en we moesten ook nog eens 20 dollaries per persoon betalen om mee te gaan. Dat werd ons iets te gortig, dus zijn we gewoon met de auto gegaan. Een goede keuze, want we kwamen in "de" straat van Fort Lauderdale. Er was erg veel leven in de brouwerij, veel sfeer en leuke tentjes. We zagen al dat er genoeg geld was hier, vooral door de auto's die er rondrijden en door het feit dat een hoeveelheid aan vrouwen overduidelijk vaste klant waren bij de plastisch chirurg. We aten heerlijk bij een restaurant in die straat en daarna was het tijd om lekker huiswaarts te keren. Morgen zullen we echter pas helemaal ontdekken wat voor gigantisch veel geld er in Fort Lauderdale schuilt.

• 29 Juli 2013 - 07:40

Henny:

Wat fijn om eindelijk Lisa op de foto te zien, ook voor jullie allemaal weer fijn samen Kim je kan dat beestje wel mee naar huis nemen voor in het zwembad.Wat een mooie foto,s weer wel een spannend tripje zeker met al die schatjes die wil ook niet tegen komen in donker.Ik wens jullie nog een fijne week wat gaat toch snel voorbij tot het volgende verslag lieve groetjes Henny.

• 29 Juli 2013 - 10:07

Mam:

goede morgen fam.,met onze Lisa er ook weer bij.
    wat eengriezelijke foto,s,maar wel heel mooi,en Kim staat op de foto,of het haar niets doet.
    een lieve groet van mam en oma An.

• 29 Juli 2013 - 11:32

Edwin:

Hé daar, even snel voor mijn vertrek naar Schiphol... wat een Dejavu is dit, zeg... de verhalen over de rit door de Everglades, het vasthouden van de minikrokodil, de boot door de moerassen, de foto's van de krokodillen.... seems like yesterday, Erwin en Anita, al is het al zo'n 25 jaar geleden volgens mij..

Lisa back in business, goed om te zien!! Veel plezier in Fort Lauderdale, zeker met die "mooi gevulde ladies" (Barry, Bart en Erwin, moet genieten zijn..!!!)

Vanaf morgen volg ik jullie verder vanuit Catalunya!!

Hasta pronto, Edwin