Eerste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Eerste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Bangkok

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Erwin

30 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Wij zijn met de bus voor ons huis vertrokken op 29 juli om 14.00 uur op naar Schiphol voor onze reis naar Thailand.
Bijtijds op Schiphol de koffers ingecheckt alles via de computer.
Shoppen, een paar luchtjes, wat tijdschriften en een GoPro om alles goed te kunnen filmen. Een drankje en daar gaat de KLM de lucht in om half 6.
In het vliegtuig heerlijk allerlei films die we kunnen kijken, hapje, drankje en proberen te slapen, want om 10 uur de volgende dag begint onze dag in Bangkok, spannend. Na wat turbulentie enige vertraging, 10 minuten later landen we op de luchthaven van Bangkok.
Kijken of onze taxi naar het hotel er staat, en ja hoor een naamkaartje met Snijders en even later zitten we in de taxi op weg naar hotel Nuovo City Hotel. Even een misrekening ipv 3 kamers 2. Barry gezellig bij ons en Lisa bij Bart en Kim. Meteen kortgesloten met agent hier in Thailand, en voor vandaag kon het niet gefixt worden, maar de rest van de hotels hebben we 3 kamers, pff even rust.
Even kijken of we lekker ergens even een hapje kunnen eten, vlak bij het hotel allerlei kleine eettentjes.... nou ja we nemen plaats op een terrasje en krijgen de foto's en een briefje erbij om op te schrijven wat we willen. Wat zullen we krijgen op ons bord voor een bedrag van 50 bath, nog. 1,25 euro????? En heerlijk hebben we gegeten.
We besluiten nog even met de tuktuk naar de Chao Phaya River waar we op een longtailboat gaan voor een ritje in de klongs, kleine huisjes op palen en tussen door varen vrouwtjes met allerlei waren te koop, kleine floating market.
De motor van de boot ronkt zo lekker dat hier en daar de ogen dicht vallen.
Onze trip eindigt bij het Paleis maar met korte broek gaat dat niet lukken, ook zijn we moe en willen een heerlijke duik in het zwembad van het hotel. Maar hoe komen we daar, geen tuktuk kent ons hotel, dan maar lopen en met gids Bart gaat het na een goed half uur toch goed komen. Meteen een goed kaartje van het hotel met adres meenemen.
In zwemkleding boven op de 8ste verdieping begint het te regenen, maar we springen heerlijk in het warme water.
We zoeken nog een thais restaurantje vlak om de hoek en eten heerlijke thaise curry soup, Tom Ka kai soup, en met een lekkere mojito, bier is niet te krijgen, het is een dag waarop de Boeddha geëerd wordt, en in de restaurants geen drank. Denk je dat je alles al hebt meegemaakt. Een toetje redden we niet meer, inmiddels 21.00 uur, en ons bedje roept. Ook de foto's moeten even wachten.

• 31 Juli 2015 - 11:39

Ellysnijders:

Lieve allemaal.Dit is nog maar het begin voor jullie.Gaat nog veel meer beleven!!

Erwin wat een strop geen bier ,zal je wel eens meer mee maken.De foto komen niet door .
    gelukkig heb ikl ze op mijn app.Hoop dat het allemaal in orde komt met het hotel.

Ja dit land ia heel anders dan Amerika.Het zijn wel hele lieve mensen.Hoop dat de regen ophoud .

Ik heb gisteren een leuke middag gehad met Gina haar verjaardag .Het weer is hier nu ook goed.

Lieve schatten heel veel plezier de komende dagen .Kijk weer uit naar jullie volgende bericht.

Heel veel liefs van Fred en Mama p.s Oma.