Tweede dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Tweede dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Tweede dag Bangkok

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Erwin

31 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Voor onze fietstocht door Bangkok gaan we met de shuttle naar de MBK shopping Mall. Even een andere kijk op Bangkok en kijken of we iets kunnen scoren. Een super groot warenhuis met allerlei kleding, schoenen tassen electronica te veel om op te noemen. We weten nog iets voor onze nieuwe GoPro te bemachtigen en Anita heeft een nieuw heuptasje voor alle belangrijke zaken, als we de stad gaan verkennen.
Met de tuktuk een top vervoersmiddel laten we ons bij de fietstour van Co van Kessel afzetten.
We worden bij een familie uit Israel en een ander Nederlands gezin gezet. Als gids hebben we Top, een Thaise man en Rene, een Nederlandse meid.Na de goede fiets te hebben uitgekozen, fietsen we naar Chinatown, door smalle steegjes, tussen de huizen door waar de Thaise mensen wonen, nou ja in een garage, op de vloer, kleine eettentjes voor de deur, en winkeltjes. We steken met een pont de Rivier over naar de vroegere hoofdstad van Bangkok, is in 4-en gedeeld. Na een fascinerende fietstocht gaan we met fiets en al op de longtailboot, we zien de vergeten plekken van de groene Bangkok gebieden, zien fraaie, huizen op palen. Na een stop in een authentic Thais restaurantje en heerlijke gerechten fietsen door de pandan velden, en serehvelden, en sluiten wederom af met een boottocht. Ik vergeet dat we ook in een thaise tempel zijn geweest. Teveel om op te noemen. Zeker een aanrader om al fietsend een stad te verkennen.
Met de express boat, wederom op de Rivier, sluiten we een vermoeiende maar zeker de moeite waard, de dag af.
Even heerlijk douchen en toch nog een heerlijk drankje, nog steeds geen koud pilsje te krijgen, maar een heerlijke cocktail ook niet te versmaden en ja een klein thais hapje hoort erbij.

• 01 Augustus 2015 - 10:28

Ellysnijders:

goedemorgen allemaal.

Ja ik heb alles weer gelezen.leuk wat jullie meemaken.ben natuurlijk al op de hoogte via de app.

nog steeds geen bier Erwin heet het bier niet Bintang? Vinden jullie die tempels leuk he.

Op het laatst kan je geen tempel meer zien!!Gaat het weer goed geen regen.

Wat apart dat fietsen lijk me wel eng.Ben alleen benieuwd of me bericht binnen komt

will je het doorgeven via de app.Vindthet vreemd dat ik van andere mensen niks zie.

Veel weer zien en tot de volgende keer.liefs. van mij.XXXX

• 01 Augustus 2015 - 16:19

Henny Blom:

Hallo Allemaal nou jullie hebben al weer aardig wat beleefd,wel een mooi avontuur.
    En heb je al je biertje gevonden ik weet van horen zeggen dat er veel soorten zijn o.a Leo en Thai Asia word gemaakt door Heineken of word het afkicken , grapje.
    Nou je komt het wel tegen wel leuk dat jullie kunnen fietsen en met de tuk tuk.
    veel plezier op jullie volgende avontuur lieve groetjes Henny.