Cooking Class - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Cooking Class - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Cooking Class

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Erwin

07 Augustus 2015 | Thailand, Ban Khao Lak

7 augustus stond in het teken van de cooking workshop van Mrs. Pui. Om 10 uur moesten we verzamelen bij de local fresh market in Nang Thong om daar zelf onze ingredienten uit te kiezen. Voordat we hier aankwamen wilden we eigenlijk nog even snel een ontbijtje scoren bij de Mac, alleen ging die helaas pas open om 10 uur. Even met een knorrende maag verder dus. Gelukkig konden we het geknor niet horen, want het kwam werkelijk met bakken uit de hemel. We troffen het wederom niet met het weer op deze dag.

Het was een hele ervaring om daar in de local market te zitten. Eerst kozen we met Pui onze gerechten uit en aan de hand daarvan gingen we alle nodige verse ingrediënten halen voor de gerechten. Allemaal gangetjes met kraampjes met verse groente, verse vis en ook vlees. We kregen een geweldige uitleg over alle diverse producten en ingrediënten en wat we ermee konden doen. Na twee uur daar rond gelopen te hebben was het tijd om naar de Sunflower Bungalow van Pui te gaan. We hadden inmiddels een gigantische trek, echter moesten we eerst nog koken.

Wat drinken, snijden en een voor een de gerechten maken was het plan. We genoten van de schijnbare simpelheid van de gerechten maar de zeer lekkere smaken en texturen die de gerechten hadden. Op het menu stonden twee curry (een groene en een Panang), een kipgerecht, twee soepen (Tom Yung Oen en Tom Gha Kai), een gestoomde white snapper, een gebakken rijst met ananas, een papaya salade en een gerecht met 'seafood'.
Overheerlijk, maar veels te veel om op te eten. Met een volle maag en de recepten op zak was het tijd om weer huiswaarts te keren. Eerst nog even de bandjes van de huurauto oppompen (moesten 43 psi zijn, waren 18 psi, kan allemaal in Thailand) en een lekker ijsje als toetje halen. Ook hadden we nog gevraagd of de fishing tour doorging op zaterdag, echter waren de verwachtingen nog niet beter geworden dus is deze verplaatst naar maandag.

Thuis aangekomen waren we op, ploften we neer, namen we wat lekkere drankjes, een hapje en zo kwamen we de avond prima door.

Met weer een regenachtige dag is het hopen op verbetering het komende weekend.

ps. foto's volgen nog

• 08 Augustus 2015 - 08:50

Cornelie:

Leuke verslagen , kan precies volgen wat jullie allemaal gedaan hebben.
    Leuk dat jullie met de aziatische keuken d.m.v. een workshop ervaring opdoen.

• 08 Augustus 2015 - 09:19

Henny Blom:

Hallo Allemaal nou Bart wat een mooi en lang verslag heb je gemaakt,jullie maken wel veel mee jammer dat het dan weer regent,maar daar is niets aan te doen,de temperatuur is wel goed zeker aan jullie kleding te zien.Wat een mooie foto,s een plezier om naar te kijken.Wel gaaf dat jullie al die lekkere dingen zelf kunnen maken dat is watertanden,nou tot de volgende aflevering van de Familie Snijders lieve groetjes Henny.

• 08 Augustus 2015 - 21:46

An:

Lieve familie,allemaal lekker e dingen ,wat zullen jullie lekker gegeten hebben.
    Maar hopen dat het weer beter wordt.Wat geniet ik van die mooie foto,s
    Liefs mam An.

• 09 Augustus 2015 - 13:23

Elly:

Dag lieve allemaal.
    Heb even snel alles gelezen en de mooie fotos gezien. Hoop nu ook maar op goeie tijden!!!!
    Beterschap voor allemaal en tot Bhoeda bidden voor beter weer.
    Veel plezier morgen voor Erwin ,Barrij en Bart met het vissen .Hoop dat het weer
    dan goed is Tot de volgende keer We hebben het erg naar de zin gehad in Bergen
    Veel liefs van Fred en Mama.

• 09 Augustus 2015 - 18:40

Niels En Erwin:

Beste allemaal,

We vinden het geweldig om mee te lezen wat jullie allemaal doen en beleven. Voor ons de eerste keer! We snappen precies waar jullie zijn geweest, wat jullie doen en hoe het eten smaakt.....enzovoort. Goed dat jullie de Phang Nga baai met mooi weer hebben gedaan, is veel mooier vooral omdat de uitzichten veel beter zijn. We hopen uiteraard dat er wel wat meer zon zal komen voor jullie. Het is wel de tropen dus het kan zeker regenen maar omdat het de tropen is kun je ook zomaar weer dagen mooi weer hebben. Met die regen zijn de watervallen in de omgeving ook wel een bezoek waard. Ton Prai is onze favoriet, daarna lunch bij het waterjade resort en daarna luieren bij het zwembad....tip?
    We hopen dat jullie de komende week nog volop genieten en ook weer wifi zullen hebben.
    Met heel veel plezier bekijken we jullie foto's en we kijken uit naar de komende verslagen.
    Sawasdee uit Friesland van Niels en Erwin