James Bond - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu James Bond - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

James Bond

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Erwin

03 Augustus 2015 | Thailand, Ban Khao Lak

Onze tweede dag begint wat minder dat gister, het komt namelijk met bakken uit de hemel. Het weer gooit ons hele plan in het roet want we hadden een heel mooi programma een tocht met een boot om de James bond rots te zien maar met regen leek dit ons toch niet zo’n goed plan. Eerst maar eens eten en dit keer gingen we daar niet het huis voor uit en hebben we uiteindelijk wat brood geroosterd met als beleg een gekookt eitje, nutella of pindakaas, lekker Nederlands dus haha. Wel lekker met wat fruit dat we de avond ervoor hadden gehaald en dit was heerlijk! Het weer werd wel steeds iets beter en het werd uiteindelijk gewoon helemaal droog. Daarom hebben we toch besloten ons eerste plan voort te zetten en dus naar Phang-Nga te rijden om een tocht te maken door de Phang-Nga baai te maken. Bij deze tocht vaar je door Lot Cave (een grot die gevormd is door het water), James Bond eiland (deze rots die erbij ligt is bekend uit een film), Khao Khian (dit zijn oude muurschilderingen op rotsen) en als laatst vaar je langs Ko Panyi, een zigeunersdorp op palen in de zee. Hier hebben we even geluncht en dit was echt erg lekker! We namen van alles wat, de porties kwamen in grote hoeveelheden, zo kon je alles lekker met elkaar delen en eten. Wat een specialiteit van dit restaurant was, was de vis uit vers uit de zee en dat moesten we natuurlijk uitproberen. We kregen een White Snapper vers uit de zee. Een meneer kwam met een net aan en haalde er zo 1 uit het water, liet hem aan ons zien om onze goedkeuring te vragen en dat was het geval want wat was het een mooie grote vis! De vis ging gelijk door naar de keuken net als onze andere bestellingen en dit kregen we met 5-10 minuten op tafel geserveerd. In de foto’s zal vast een foto komen te staan van het eten dus dan kunnen jullie zelf kijken of het er net zo lekker uit ziet als dat het gesmaakt heeft! Na het eten werden met de boot weer terug gebracht naar het begin en was de tocht over. Om de boottocht de omschrijven in mam’s woorden; ‘Oh, wat mooi!’. Dit was het enige wat mama tijdens de tocht kon uitbrengen.

Na de tocht gingen we met de auto verder naar een aapjestempel die op de weg terug lag. Na ongeveer een halt uurtje kwamen we aan bij de tempel en wat was dit geweldig! We hadden de auto geparkeerd en liepen richting de tempel en je kon de aapjes overal zien. In de bomen op elk bankje en vooral rondom de tempel. Hier kon je ook natuurlijk eten kopen om ze te voeren en dan komen ze het zo uit je hand eten. Eerst bleven we even kijken naar alle aapjes, sommige waren groot andere klein en ook echt mini aapjes die bij hun moeder op hun buik hingen. We liepen na het bekijken van alle aapjes de tempel in en wat mooi zo’n tempel in een grot. Je kon ook nog wat omhoog lopen en dan liep je wat dieper en zag je ook wat vleermuizen vandaar de heerlijke geur in de tempel, haha. Na wat te hebben rond gekeken liepen we weer rustig naar buiten. Barry vond het toch ook wel erg leuk om de aapjes eten te geven dus hebben we een zak fruit gekocht en de aapjes komen gelijk op je af. Eerst geven we ze zo uit de hand maar later maken we het ze moeilijker en moeten ze ervoor gaan klimmen. Bij Barry zat er op een gegeven moment een aapje op zijn schouder en Lisa en Bart gaven ze uiteindelijk ook te eten in een boom. Heel leuk allemaal, maar we hadden ook gezien dat er verderop watervallen waren en dus besloten we nog even door te rijden. Al het eten was op en dus reden we verder om de watervallen te kunnen zien. We moesten een kwartiertje rijden en kwamen aan bij de parkeerplaats. We waren eigenlijk helemaal alleen en gingen dus met z’n zessen aan de loop en kwamen de eerste waterval tegen. Niet heel groot maar wel leuk om te zien. We liepen op een gegeven moment steeds verder de jungle in en het was geweldig. We besloten dat we een selfie wilden maken maar ja, hoe doe je dat? Nou in de onderstaande foto’s zie je wel een plaatje met de creatie die we hadden gemaakt om met de camera van Bart een ‘selfie’ te maken. De foto is prachtig gelukt en het begon te storten met regen dus we hebben ons snel terug gehaast naar de auto en gingen op weg terug naar het huis. Onderweg kwamen we op de A4 een soort markt tegen met allemaal kraampjes met eten en kleding. Hier besloten we wat eten mee te nemen en dit thuis bij een aflevering Divorce te gaan opeten. Wat zag al het eten er heerlijk uit en ze hadden ook lekker koekjes en cakejes dus we hebben ons helemaal uitgeleefd. Eenmaal thuis aangekomen sprongen we met z’n alleen eerst lekker in het zwembad om even af te koelen en schoon te worden na zo’n lange dag! Daarna hebben we lekker al het eten klaargezet en kon iedereen z’n eigen bordje opmaken. Nog even met z’n alle voor de tv gehangen en hierna gingen we lekker voldaan slapen na een geslaagde dag!

• 04 Augustus 2015 - 08:30

Wim En Cornelie:

Weer een heel andere wereld hé, daar in Azie. Door jullie verslagen kun je toch een beetje meeleven hoe het daar is. Zo te lezen hebben jullie hele leuke dagen achter de rug en al bijzondere dingen gezien. Vooral trouwens die foto op avond van die liggende vrouw/tempel is een mooie. Veel plezier nog verder.

• 04 Augustus 2015 - 09:24

Henny Blom:

Lieve Allemaal wat een mooi verslag weer ja regen kom je overal tegen,wel mooi die rotsen de natuur is wel apart als je dat zo ziet,is wl geweldig allemaal ook die aapjes ja die lusten wel wat, de foto,s zijn ook mooi wacht weer met plezier op het volgende verslag nog mooi dagen lieve groetjes Henny.

• 04 Augustus 2015 - 12:25

An :

Lieve allemaal,
    Mijn internet doet het weer,gelukkig.Jerry was er snel klaar mee,wat de oorzaak was weten we nog niet.Martha Erik hebben genoten van het verslag en de leuke foto's.
    Groetjes en een dikke kus van mam An en Martha

• 04 Augustus 2015 - 19:06

Elly:

Dag lieve allemaal. Wat een enige fotos,Jammer van dat James Bond gebeuren.Maar ja mischien nog een
    andere keer.Wat een lang verslag!!.Lisa je had de tijd zeker De aapjes is ook altijd leuk .
    Barry hij hing wel aan je shirt je keek er wel angstig naar zo van daar gaat mijn shirt.
    Vies he de grotten met de vleermuizen vonden jullie dat niet eng.!!.
    Hoop dat de regen morgen ophoud.En dan zit de eerste week er pas op.
    Kan paar dagen niets meer lezen en mailen vanwege Bergen.
    Als ze daar wifi heeft laat ik het weten. Lieve schatten hele fijne dagen en tot de
    volgende keer groetjes van Fred Mama en Oma.