Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Monterey

Door: erwinsnijders

Blijf op de hoogte en volg Erwin

02 September 2011 | Verenigde Staten, Monterey

Vanmorgen worden we gewekt door de telefoon, het reisbureau met de mededeling dat er een brand woed in Yosemite Park, en dat ons Hotel in El Portal gesloten is. Wat willen we?
Oké, we denken dat we 1 dag extra in Montery en 1 dag extra in San Fransisco nemen. Het weer is iets minder, en we besluiten wederom de One te volgen op naar Montery. Echt een top route met verschillende View Points, waar we een plek zien waar de olifant walrussen op het strand liggen. Ook stoppen we in een strandplaatsje Cayucos, echt wederom geweldig, we komen bij een cookies winkeltje, opgezet door zussen, met sea-zout, wat we meenemen. Heerlijk.
Verder de One volgen, en we stranden bij Big Sur, en lunchen in Nepenthe Restaurant. Het staat op een steile klip pal boven de zee, menigeen beweert dat het het restaurant is met het mooiste uitzicht ter wereld, wat wij beamen.
Het laatste stukje van de One en we komen aan in Montery. We zitten in Hotel Abrego, echt prachtig, en nemen nog even een duik in het zwembad en de spa.
We besluiten nog even de Main Street op te zoeken, maar dat kost ons wel even tijd. De kaart is niet handig om te lezen, maar we vinden het. Stelt niet heel veel voor, en we eten een kleine snack vlakbij het hotel.
Morgen op naar de Whale Watching.