Huntington Beach Statepark - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Huntington Beach Statepark - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Huntington Beach Statepark

Door: erwinsnijders

Blijf op de hoogte en volg Erwin

26 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Oceanside

Gister werden wij wakker op onze camping in oceanside. Guus Meeuwis was aan het zingen want wij werden gewekt door 'Kedeng Kedeng, Tuuuut Tuuuut, Oeeeeeh Oeeeeeh', door een trein dus. Na een lekker ontbijtje zonder gezweet op naar de langste houten pier van California. Ze waren daar allemaal aan het vissen. 1 keer raden wie er meteen riepen ook te gaan vissen: Papa en Barry. Maar volgens Barry hadden we niet het juiste aas dus huurden we goeie hengels en kochten het beste aas en we konden aan de slag. Met zulk goed aan vang je natuurlijk ook wel wat want wat blijkt: het is ze gelukt, zie foto! De rest van de vissers zijn ook goed op dreef want er wordt van alles gevangen. De vrouwen liepen nog even over de stijger en toen zagen ze ineens in de zee dolfijnen boven water komen! Meteen foto's en filmpjes maken. Er bleek een hele school te zijn want we zagen ze overal uit zee springen. In de loop van de middag moet er toch een slaapplek gevonden worden, en ons doel is om zo dicht mogelijk bij het strand te gaan staan want we zijn nog niet bruin genoeg natuurlijk. We komen uit bij Huntington Beach. Echt pal naast het strand dus super naar onze wensen. We gaan eerst op zoek naar ijs en een boogie board. Mama werd vertelt door de camping beheerder dat één van de twee winkels gesloten was en dat het op een loopafstand was, dus begonnen we vrolijk met lopen. Tot we bij de eerste winkel aankwamen, dit was dus de winkel die gesloten was. Niet echt vrolijk meer liepen we terug naar de camping om vanaf daar verder te lopen naar de andere winkel. papa had besloten om maar op de camping op ons te wachten. Toen we dachten dat we er eindelijk waren moesten we toh nog een klein stukje verder lopen, maaaaar uiteindelijk kwamen we bij de gewenste bestemming uit. Wij vragen om zo'n soort surfbordje bleekde vrouw niet zo vrolijk meer maar wist ons nog wel te vertellen dat ze ging sluiten. Gelukkig konden we nog wel een zak ijs halen anders was alles voor niets maar we liepen wel een beetje afgeknoedeld terug. Papa zei dat hij ons al bijna wou komen opzoeken omdat het zo lang duurde. Ijs in de koelbox en toch nog maar even op het strand liggen. Kim, Erwin en Anita gaan lekker op het strand liggen en Barry en Lisa gaan de zee in, hun gezichten vertrekken zodra ze het water in stappen. KOUD! maar ze zetten door en blijven lang in het water, ze mogen gelukkig wel boards lenen van de mensen naast ons. Lisa is niet uit het water weg te slaan en de rest ligt lekker op het strand. Kim en Papa willen al weer snel terug omdat ze het erg fris vinden op het strand. We gaan dus sneller dan verwacht terug naar de camping. De Que gaat aan en de kinderen zitten binnen lekker te lezen. dan is het eten klaar en gaan we znel eten want er staat toch veel wind! binnen gaan we lekker moppen tappen en daarna lekker slapen.