Phuket en Patong - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Phuket en Patong - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Phuket en Patong

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Erwin

06 Augustus 2015 | Thailand, Ban Khao Lak

Donderdag 6 augustus stond in het teken van het zuidelijkste puntje van Thailand, Phuket en Patong.

Ons plan was om heel vroeg te vertrekken, echter door problemen met onze wifi besloten we om even te wachten op Franky in de hoop dat hij ons kon helpen met de problemen. Helaas sliep Franky nog en togen we toch richting het zuiden. Tijdens de anderhalf uur durende rit zijn we halverwege even gestopt bij een leuk tentje voor een lekkere bak koffie en verse warme brownie.

Onze eerste stop in Phuket was het Festival Centre. Een van de grotere malls in Thailand en de dames konden hun hart natuurlijk ophalen met zoveel leuke jurkjes, shirtjes en tasjes. Erwin wist gelijk een leuk hoedje te scoren voor als de zon een keer doorbreekt en Anita zag een mooie reiskoffer die ze nog nodig hebben omdat de andere koffers nu toch wel beginnen te slijten.
Na lekker wat winkels bezocht te hebben en ook nog wat kleine dingetjes aangeschaft te hebben gingen we lunchen bij een soort Japans fondue restaurant. Na een uitgebreide Engelse uitleg van de zeer begaafde Thaise bediende (NOT), konden we beginnen met het fonduen van eend, vlees, typische japans/thaise groenten en het drinken van zeer vieze groene thee en zoute lemon soda. Het was overigens wel echt heel lekker en leuk om een keer meegemaakt te hebben. We wilden onze weg vervolgen naar de tempels, echter waren we onze autosleutel kwijt! Waar had Erwin die nou weer gelaten? Anita kreeg eerst de schuld, maar vervolgens gingen we toch maar even af waar we geweest waren. Toen Erwin kwam aanlopen bij het fondue restaurant kwam wederom de zeer vloeiend Engels sprekende bediende naar buiten met de woorden "KEY KEY KEY". Die hadden we gelukkig teruggevonden.

De wegen in Phuket zijn echt een chaos, dus we waren blij toen we aankwamen bij de tempels. Erg mooi om te zien, heel veel buddha's en daarnaast ook heel veel buddha's. We hebben enkele tempels bekeken, schrokken onderweg nog een paar keer van de strijkers die werden afgestoken en vervolgden onze weg richting de "Big Buddha" bovenop een berg in Phuket.

Na een flinke klim, de auto had het echt moeilijk, kwamen we in de wolken uit bij de grote buddha. Een kleine klim was nog nodig om het beeld te bereiken, maar de buddha was echt "big". Wat een beeld! Ze zijn nog steeds bezig met het bouwen van dit beeld, maar het zag er erg imposant uit. Het meest enerverende was nog wel een moederaap die eerst een kokosnoot zat uit te lepelen. Elke toerist was letterlijk aapjes aan het kijken. Vervolgens had ze genoeg van de kokosnoot en besloot ze een marktkraampje te plunderen en daar onder het genot van een frisdrankje en een blikje Pringles de boel op stelten te jagen. Na een paar minuten kwamen er wat experts die met het nodige geduld een koord om het beestje wisten te binden en haar konden afvoeren naar een veiligere plek.

Na de Big buddha was het tijd voor Patong, een van bekendere plaatsen in Thailand met een mooi strand en een bruisend nachtleven. We kwamen er aan het eind van de middag aan, maar voor we de auto ergens wisten parkeren was het al bijna donker. Wat een complete chaos. Waar de rest van Thailand na een uur of 7/8 niet meer te spotten is, daar begint de dag pas in Patong. Na wat rondgelopen te hebben scoorden we ergens een seafood restaurant. Barry mocht zijn eigen garnalen uitkiezen en Erwin zijn eigen White snapper, en na heerlijk gegeten te hebben gingen we terug naar de boulevard en 'de straat' van Patong. Hier werden we letterlijk om de seconde gevraagd of we toevallig naar een pingpong show wilde. De dames leek het wel erg interessant, maar de mannen zeiden dat we het beter niet konden doen. Na een verkeerd zijstraatje ingelopen te zijn (de wallen in combinatie met de verkopers in Turkije is er niets bij) vonden we het welletjes en besloten we terug te gaan naar de auto voor de terugrit. Twee uur later kwamen we thuis, sloten we af met een afleveringetje Divorce en was het tijd voor ons bedje.

• 08 Augustus 2015 - 08:53

Wim:

Leuk verhaal. Hoop beleefd zo. Wat is nou een pingpongshow ? Zoals het klinkt of juist iets anders ? Mooie foto's ook.