White Sand Beach - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu White Sand Beach - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

White Sand Beach

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Erwin

04 Augustus 2015 | Thailand, Ban Khao Lak

We gaan met z'n alle op ontdekkingstocht in Khao lak. Bart en Kim beginnen de dag met een stukje hardlopen en als ze terug komen nemen ze een lekkere verfrissende duik in het zwembad. Als iedereen weer opgefrist is gaan we met z'n alle op weg om een lekker ontbijtje te scoren in Nang Thong. We vinden een leuk restaurantje waar je lekker koffie kan drinken met een lekker omeletje of een heerlijke sandwich. Als we allemaal lekker gegeten hebben gaan we op weg om te kijken waar "the White Sand Beach" van Khao lak zich bevind. We komen bij een mooi wit strand uit, we besluiten om ons lekker om te kleden en even lekker af te koelen in het water. De zee is echt super warm met hele hoge golven. Barry, Lisa en Bart gaan lekker over de golven heen. En mama, papa en Kim deinzen lekker rustig met de golven mee, alhoewel het soms erg moeilijk is en we helemaal worden meegesleurd. Als we allemaal afgekoeld zijn besluiten we lekker wat te gaan drinken bij een hutje op het strand.

Op de weg terug rijden we langs het tsunami memorial en besluiten we even af te slaan en een kijkje te nemen. Hier zien we een hele grote politieboot die daar tijdens de tsunami in 2004 gestand is. Heel indrukwekkend om te zien. Gelijk gaan alle beelden weer door ons heen en bedenken we ons dat we ons op de plek bevinden waar in 2004 één van de grootste wereld rampen heeft plaats gevonden. Op de weg terug komen we nog langs een rubberboom plantage, en eenmaal thuis aangekomen regende het heeel erg hard! Echt een tropische regen bui die even langs kwam. Nadat we ons allemaal omgekleed hebben om een hapje te gaan eten, besluiten we wat bij een resort te gaan eten. In de stromende regen lopen we een hotel in waar bijna alles gesloten is. Daarna besluiten we wat te gaan eten bij een ander restaurantje in de buurt. Hier hebben we heerlijk gegeten! Papa krijgt een heerlijk gerecht wat in vuur en vlam wordt geserveerd! En als toetje dan eindelijk onze lekkere deepfried banana. Een heerlijke afsluiting van een mooie dag in Thailand.

Ps. We uploaden dit verslagje vanuit een restaurant. Onze Wifi in het huisje ligt er momenteel uit, dus volgende verslagen kunnen mogelijk wat later volgen. We houden jullie op de hoogte!

• 05 Augustus 2015 - 19:01

Henny Blom :

Lieve Allemaal nou weer een mooie dag voor jullie,fijn dat er zo veel te zien is en natuurlijk al dat lekkere eten krijg je het water van in je mond nou jullie genieten wel tot de volgende ronde maar weer veel plezier lieve groetjes Henny.

• 05 Augustus 2015 - 19:25

Ellen:

Hoi familie Snijders,

Wat geweldig om jullie verhalen te horen al voordat jullie thuis zijn.
    Het klinkt als genieten en zeer veel mooie ervaringen.
    Bij de beschrijvingen van het eten loopt het water me in de mond.
    Ga nog veel meer genieten de komende dagen en hopelijk valt het mee met de tropische buien

gr Ellen

• 06 Augustus 2015 - 08:43

Wim:

Leuk verhaal Kim, mooi dat je daar alles hebt hé. Zowel bijzondere cultuur maar ook bijvoorbeeld een lekker strand met golven. Er valt bijna niks meer te wensen zo.