Yosimite Park - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu Yosimite Park - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Erwin Snijders - WaarBenJij.nu

Yosimite Park

Door: erwinsnijders

Blijf op de hoogte en volg Erwin

02 September 2011 | Verenigde Staten, El Portal

Vanmorgen vroeg uit de veren, want we gaan naar het Yosemite Park entree Higway 140, en na kwartiertje vanaf het hotel gaan we het park in, nog 20 mile naar Yosemite Village, waar we info krijgen over wat we willen zien.
We willen de Sequoia bomen zien en de waterfalls en zo verteld de gids ook Glacier Point, met fantastisch uitzicht. We besluiten eerst naar de sequoia bomen te gaan, een rit van 100 mile. Maar we zien daar al het eerst wild een aantal herten, werkelijk prachtig. Een moeder met bambi erbij. Een prachtige rit met werkelijk schitterende uitzichten, en afgronden.
Bij de sequoia bomen, gaan we aan de wandel om de badchelor and the three graces, the grizzly en de california tunnel tree te bewonderen. Na de nodige foto's op naar Glacier Point, wederom een aantal miles rijden. Onderweg komen we een aantal vuurtjes tegen, en de nodige rookmeldingen, die normaal schijnen te zijn, want we mogen gewoon doorrijden. je ruikt het branden van schors. Boven aan gekomen is het uitzicht adembenemend. Zeker de moeite waard.
Rond 6 uur kunnen we nog even een baantje trekken in het zwembad, en dan een hapje eten in het restaurant, wat dezelfde kaart blijkt te hebben als het restaurant van gister, maar ja we hebben weinig keus in de omgeving.
morgen lekker rustig onze koffer pakken, met een extra trui, want in san Fransisco is het kouder.

• 02 September 2011 - 11:00

Edwin:

Just like in the movies..!! Beautiful!
    Cheers, Edwin